Agra, Khajuraho en Varanasi - Reisverslag uit Khajuraho, India van André Teerink - WaarBenJij.nu Agra, Khajuraho en Varanasi - Reisverslag uit Khajuraho, India van André Teerink - WaarBenJij.nu

Agra, Khajuraho en Varanasi

Door: André en Silvia

Blijf op de hoogte en volg André

02 April 2012 | India, Khajuraho

Met mij gaat het weer een stuk beter ik ben nog wel aan de dunne, maar heb er geen last meer van. Met Silvia gaat het vandaag even iets minder, ze is verkouden en is de stem kwijt. Lekker rustig. Ik hoop dat het morgens weer iets beter met haar gaat.

Nu het verslag van de afgelopen dagen.

30-3-2012 Agra

’s Avonds ging het alweer wat beter en zijn opnieuw met de tuktuk naar de Mac gegaan. Ik durfde niets anders te eten dan een MacChicken en wat patat. We hebben het marmeren olifantje gekocht en zijn daarna terug gegaan maar het hotel.

31-3-2012 Khajuraho

Lange dag om te reizen. Om 07.00 vertrek met de bus die ons naar het station bracht voor een 2 1/2 uur durende treinreis van Agra naar Jhansi. Op het station waren veel bedelaars, zelf een klein meisje van niet ouder dan 12 jaar met een baby en allemaal te vies om aan te pakken. Je kunt ze ook nog niets geven omdat er anders tientalen uit allerlei hoeken en gaten tevoorschijn komen. Je moet het maar gelaten aanzien. Opdat moment ben je blij dat de trein eraan komt.

Vanaf Jhansi moet er nog een kleine 200 km met de bus afgelegd worden. We hadden een tussenstop in Orchha een klein plaatsje met vele tempels die er een beetje vervallen uitzagen. Zeer fotogeniek. Na de lunch zijn we het laatste ingewandeld met een gids, waar een markt was en zeer veel pelgrims. Ze zien eruit alsof ze tijdens de pelgrimstocht nooit iets van water hebben gezien. De koeien zien er nog schoner uit want die worden ten minste goed verzorgd.

Daarna zijn ze verder gegaan richting Khajuraho. De weg ging eerst door echt boerenlandschap met veel klein dorpje en graanakkers. Er waren stukken bij waar niet harder gereden kon worden dan 10 per uur zo slecht was de weg. Rond 18.00 kwamen we aan bij een zeer luxe Clarks Hotel. ’s Avonds gegeten in het hotel en op tijd naar bed.

1-4-2012 Khajuraho

Vandaag maar de Kandariya Mahadevtempels. Eerst naar de Oostelijke tempel. Deze zijn van de 10e eeuw en zijn gewijd aan de Jainsekte. Zeer vreedzame mensen die geen dier willen doden. Ze vegen zelfs de straat voor hun voeten als ze lopen om geen insect te doden. De heilige mannen lopen zelfs naakt rond en scheren zich niet.

De westelijke tempels zijn het beroemdst. De Mama Mangapa met zijn bewerkte pilaren en beelden. Ook wel genoemd de Kama Sutra tempel om haar erotische afbeeldingen met de onmogelijkste standjes. Na deze bekeken te hebben koffie gedronken en weer terug naar het hotel.

De rest van de middag hebben we aan het zwembad gelegen, maar wat is het elke dag warm tussen de 35 en 40 graden en het wordt nog warmer.

Om 4 uur zijn op jeepsafari gegaan naar het Pana Tiger Reserve. We hebben geen tijgers gezien, wel apen, jakhalzen en antilopen. Tevens zijn er de Pandav watervallen. Deze stonden praktisch helemaal droog en je keek honderden meters de diepte in.

Op de terugweg zijn we gestopt bij een boerenfamilie. Zeer primitief. Het kleine vrouwtje gaf demonstraties hoe ze het graan maalde, een soort yoghurt maakt en brood bakte. Echt terug in de tijd. Z hadden geen stroom en gingen naar bed als het donker werd om ongeveer 7 uur.
’s Avonds was er zeer grote decadente indiaanse bruiloft. Dit waren zeer rijke indiaase mensen, de vrouwen behangen met goud en edelstenen. De gasten kwamen allemaal aan met het vliegtuig en aan geld was er zeker geen gebrek. Een raar contrast met wat je overdag ziet.

2-4-2012 Varanasi

Silvia is vandaag de stem helemaal kwijt. ‘s morgens een tijdje aan het strand gelegen om vervolgens om 12.00 uur klaar te staan om naar het vliegveld gebracht te worden.

Een deel van de groep is vanmorgen al vroeg vertrokken om de afstand naar Varinas (450 km) met de bus af te leggen. Ons leek dat te vermoeiend en gaan lekker met het vliegtuig. We vlogen met vertraging as om 15.30 uur en landden in Varanasi om 16.15 uur. Nog 30 km met de bus naar het Hotel.

Varanasi een heilige stad met 2 miljoen inwoners en het stinkt er weer eens als gewoonlijk in elke grote stad. Maar volgens ons overtreft dit alles, wat een vieze lucht. ’s Avonds zijn we in het hotel gebleven, want morgen hebben we een drukke dag

• 02 April 2012 - 21:33

Willy Van Der Ploeg:

hoi hoi,

wat een ervaringen en indrukken allemaal. Silvia, hoe is het met je? Heb je je stem al een beetje terug?

En André...lang leve de Norit....of niet?

Groetjes uit Kampen met een graad of 10 overdag en 's nachts tegen het vriespunt aan....

• 02 April 2012 - 21:51

Dimitri:

Leuk geschreven en erg mooie foto's! Over twee dagen zitten jullie in Nepal toch? Dat is volgens mij nog viezer dan India, wat ik gehoord heb.

Mama verkouden geworden van de airco? Of ook buikgriep enzo?

Heel veel plezier, lig nu in bed en ga slapen. Maaike slaapt al een tijdje. We slapen trouwens in jullie bed omdat er in mijn kamer geen bom is ontploft, maar een atoombom haha.

Naja veel plezier!

• 03 April 2012 - 07:53

Adri:

het is allemaal wel indrukwekkend wat op deze pagina zie ik vind het wel leuk om te zien hoe het jullie daar gaat verder nog veel plezier ik hou jullie hier in het oog !!!!!!!!!! gr adri

• 04 April 2012 - 14:29

Wim En Ans:

Hallo Silvia en Andre,
    Jullie maken nogal wat mee! Wat een prachtige gebouwen daar, mooie foto's zijn het.
    Hopelijk zijn jullie allebei snel weer beter. We wensen jullie nog heel veel plezier!!
    Groeten uit Vorden

• 05 April 2012 - 09:40

Bert Vrieler:

Wat een leuke verslagen! Ondanks de dunne zijn jullie volgens mij volop aan het genieten!

En wat een contrasten hebben jullie vastgelegd op je foto's; dechaotische straabeelden ten opzichte van de luxe van de hotels etc.

Heel veel plezier nog!!