Lumbini, Chitwan National Park en Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van André Teerink - WaarBenJij.nu Lumbini, Chitwan National Park en Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van André Teerink - WaarBenJij.nu

Lumbini, Chitwan National Park en Pokhara

Door: André en Silvia

Blijf op de hoogte en volg André

07 April 2012 | Nepal, Pokhara

Het duurt even, dat er berichtjes van ons komen, want in het Chitwan National Park is geen internet. Silvia is nog steeds verkouden maar is er niet slecht van. Ik heb nergens last meer van.

5-4-2012 Lumbini

’s Morgensvroeg hebben we eerst de geboorteplaats van Boeddha bezocht, de Maya Devi Garden. We hebben er gewandeld in een mooie tuin waar een ruïne van een oude stupa was. Tevens was er een heel oude dikke boom vol met gebedsvlaggetje, waar diverse mensen mediteerden. Zeer fotogeniek.
Hierna zijn we op weg gegaan naar Chitwan. Een reis van 5 uur. Op een bergpas zijn we gestopt voor prachtige foto’s. Het verkeer is een verademing vergeleken van India, veel rustiger, geen getoeter en het lijkt erop dat de wegen ook iets beter zijn.

Om 15.00 kwamen we aan in het Chitwan National Park. We kregen een huisje op palen met een zeer primitieve sfeer. Dit was weer eens iets anders, maar wel leuk.

Het Chitwan Park is een beschermde jungle die bekend staat om zijn 400 neushoorns en 70 tijgers. Alleen hebben we ze deze dagen niet gezien, maar wel veel andere dieren. Het wordt bewoond door Tahru’s, een lokale bevolkingsgroep die als enigen op de wereld immuun zijn tegen de beet van de malariamug.

In de avond hebben we een tochtje door de omgeving gemaakt op een ossenkar. We gingen door rijstvelden en lokale dorpjes. Het lijkt net of de mensen daar 50 jaar terug leven, heel primitief. Toen we in een dorpje rond liepen werd het ineens heel donker. Dus gauw op de ossenkar en terug naar het resort. Helaas haalden we dit niet. Er brak een gigantische wolkbreuk uit met onweer en we moesten schuilen in een klein huisje bij lokale mensen. Daarna zijn we met een jeep opgehaald.

Daarna hebben we gegeten in het Park en vroeg naar bed omdat er om 21.30 uur de stroom eraf gaat.

6-4-2012 Chitwan National Park

Om 6 uur eruit voor een olifantensafari in het Nationale park. Met zijn 3-en in het bakje op de rug en de driver voor op de nek van de olifant. Het was een prachtige tocht van 2 uur maar we hebben geen neushoorn of tijger gezien, wel reeën en klein wild. Het ging door het dichte bos en zelfs een stuk door de rivier waar krokodillen zaten.

Na afloop gingen we terug naar het resort voor een ontbijt. Vervolgens gingen we naar het olifanten wassen. Niemand van ons deed eraan mee. Het was namelijk de bedoeling om op de rug van een olifant te zitten en dan spoot hij je helemaal nat met zijn slurf. Op laatst ging hij in het water van de rivier liggen zodat iedereen kletsnat werd. Leuk om te zien. Vervolgens hebben we een tijdje gewinkeld in het dorpje..

De rest van de middag waren we vrij. Om 4 uur opnieuw op pad voor een kanotocht op rivier. De kano was uit een stuk boom gemaakt en was zeer ligt. We zien enkele krokodillen op de kant en verschillende mooie vogels. We zijn uitgestapt bij de kraankliniek voor olifanten. Het jongste olifantje was 14 dagen oud en er was een 4 jarige tweeling, want uniek schijnt te zijn. Vervolgens zijn we door een dorpje gewandeld, waar de tijd ook stil leek te staan.

Later op de avond zijn we nog naar een optreden geweest van een Tartu dansgroep. Silvia vond dit prachtig. Na een uurtje terug naar het resort voor het avondeten en een beetje chillen.

7-4-2012 Pokhara

Vandaag mijn is mijn moeder jarig. Dus nier vergeten om te bellen. Om 09.00 uur zijn we vertrokken om naar Pokhara te gaan. Een rit van 200km door de bergen met een slecht wegdek. We deden er dan ook 6 uur over met een aantal stops om foto’s te maken.

Bij aankomst in het hotel was het weer nog goed en we hebben gelucht op het terras van het hotel. Dit Is het mooiste hotel tot nu toe en we hebben er al in een stuk of 10 gezeten.

’s Middag begon het te regenen en het hield eigenlijk niet meer op. Ik heb mijn moeder gebeld en gefeliciteerd. Voor de rest van de dag hebben we niets meer gedaan, dan een beetje luieren.

Hopelijk is het mogen beter en kunnen we de Annapurna en de Machhapuchre, beiden boven de 8000 meter.

• 08 April 2012 - 11:23

Adri:

erg mooie foto,s echt leuk om te zien. die reis is wel erg mooi zo te zien, vermaak jullie nog een paar dagen, en zorg er voor dat jullie weer heelhuids thuis komen, veel plezier nog groeten adri

• 08 April 2012 - 16:51

Dick En Monique :

Hoi Andre en Silvia, leuk om jullie nog te kunnen volgen, we vroegen ons af hoe het met de Nepal gangers ging, maar zo te lezen hebben jullie het nog steeds heel goed naar jullie zin.
    Wij zijn gisteren thuis gekomen in het koude Nederland, 8 graden overdag, valt best tegen na die warmte van India.
    Wij proberen onze families te vertellen hoe India was, maar het is bijna niet uit te leggen als je er niet geweest bent. (Misschien moeten we ze jullie verslag laten lezen :-))
    Wij gaan nu de erwtensoep warm maken, we zitten PSV-Heracles te kijken ,ruststand is 1-0 voor PSV wat ons eindhovenaren natuurlijk een goed gevoel geeft.

Heel veel plezier nog en een goede reis terug, doe ook de groeten aan Rene en Els en Max en Hilde, groetjes van Dick en Monique Dekker

• 09 April 2012 - 09:08

Henkjellema:

Hoi Andre en Silvia,

waanzinnig mooi om lezen en zien hoe mooi het daar is.
    geniet nog van de dagen,die jullie daar hebben, want het ook zo weer voorbij.
    Ik hoop jullie in goedegezondheid weer terug te zien.

groetjes

Henk en Jacqueline

• 10 April 2012 - 14:55

Gerard En Josée:

Hoi Silvia en André, wat leuk om jullie verslagen te lezen, vooral die van Nepal. Schitterende foto's ook. Geniet er maar lekker van, vooral van de warmte. Het is hier koud en vandaag regent het al de hele dag. Ik ben begonnen om een beetje orde in de foto's te maken. De eerste schifting is al gedaan. Wat dubbele weggegooid en heel veel vanuit de bus, die zijn meestal toch bewogen. Wat ik mis zijn de leuke profielfoto's. Ik kan met dit oude toestel niet veel inzoemen, maar misschien krijg ik er nog wel van de een of de andere.
    Onze reis terug naar Delhi met de nachttrein viel niet tegen, maar wij doen het toch nooit meer. Van slapen komt niet veel, het is keihard.
    Groetjes, ook voor Hilde en Max en René en Els.