Vanmorgen om 6 uur plaatselijke tijden aangekomen - Reisverslag uit Delhi, India van André Teerink - WaarBenJij.nu Vanmorgen om 6 uur plaatselijke tijden aangekomen - Reisverslag uit Delhi, India van André Teerink - WaarBenJij.nu

Vanmorgen om 6 uur plaatselijke tijden aangekomen

Door: André en Silvia

Blijf op de hoogte en volg André

24 Maart 2012 | India, Delhi

23-3-2012
Vanmogen zijn we door Dimitri met de auto naar Deventer gebracht. Waar we te trein hebben genomen naar Schiphol. We konden lekker blijven zitten en hoefden niet over te stappen. We vertrokken om 12.40 met Royal Jordanian Air. De route was van Dusseldorf, Klagenfurt, Sarajevo, Bodrum, Rhodos, Jeruzalem naar Amman. aankomst 18.10 uur. 2 uurtje pauze. Deze werd gebruikt om kennis te maken met de mede reisgenoten.We gaan uiteindelijk met 6 personen naar Nepal en het lijkt ons een gezellig groepje. een stel uit België en uit Haarlem en wij.Volgend reisdeel was van Amman naar Delhi via Saoedi-Arabië,Dubia
,Golf van Oman,Iran en Pakistan vertrek om 20.15 uur.

24-3-2012

Aankomst 04.05 uur plaatselijke tijd.
Met de bus naar het hotel met een echte Siks als buschauffeur. We kregen ook een krans van afrikaanjes ongehangen. In het vlaams heet dat Stinkertjes. Om 06.30 in het Southgate Hotel. Inmiddels is het nu 10.00 uur. We hebben ontbeten en niet geslapen. Dat slaan we voor een dag over. Om 11.uur in de bus voor een sighseeing.

24-3-2012

Na een karig ontbijtje zijn we om 11.00 uur vertrokken voor een stadstour Delhi. Op weg naar de moskee “Jami Masjid”. Wat een chaos op de weg. Alle auto’s, tuk tuks, brommers en alles wat nog meer gemotoriseerd is toeteren bij het inhalen. En hiertussen lopen ook nog mensen met paard en wagens en de handkarren. Dit is echt ongelofelijk wat een herrie en niemand heeft ooit van verkeersregels gehoord. Maar goed na veel getoeter zijn we eindelijk bij de moskee aanbeland. Iedereen moest de schoenen uit en de vrouwen kregen een lang bloementje gewaad om alle blote delen te bedekken. Het was een buiten moskee zonder binnenruimte. Het was er prachtig maar wel erg vies. Het uitzicht op de wijk Candi Chowk was
indrukwekkend.
Na er zo´n 20 minuten hebben rondgelopen, hebben we rondgereden door Oud Delhi´ s Chandi Chowk met riksja’s. Een jonge knaap moest ons rondfietsen door de kleine straatjes en steegjes, waar het een drukte van jewelste was. Wat een bende en viezigheid, niet te beschrijven, maar………, een hele belevenis om mee te maken, want je komt ogen te kort.

Vervolgens zijn we naar Rajghat gegaan. De plaats waar Mahatma Gandhi is gecremeerd. Er ligt een gedenksteen met alleen het woord Hé Ram! (Oh God). Dit waren zijn laatste worden toen hij werd vermoord door een hindoe extremist in 1948. De plek wordt zeel veel bezocht door de Indiërs. Hierna hebben we een korte rondrit langs het Parlementsgebouw en het India Gate gemaakt.

Na de middag lunch gingen we verder naar het Qutab Minarecomplex. Een minaret van 72 meter hoog gemaakt door Qutbuddin Atbak de grondlegger van het Sultanaat Delhi. Het complex bevat allerlei ruïnes van moskeeën en tempels. Mooie foto´s gemaakt.
Om 19.00 uur terug in het hotel. Nog even wat boodschapjes gedaan en vroeg naar bed.

• 24 Maart 2012 - 16:00

Willy Van Der Ploeg:

ha, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Viel het vliegen mee???? Sillllllll ?????????

• 25 Maart 2012 - 10:57

Ans En Wim Van Til..:

Vul hier je reactie in...

Leuk om jullie zo te kunnen volgen! We wensen jullie veel vakantieplezier!!

• 25 Maart 2012 - 14:00

Dimitri:

Ah kijk, leuke fotos! Ging de vlucht allemaal zoals het moest gaan? En hoe doen jullie het met het eten etc.?

Ik zit weer ouderwets in tijdnood met tentamens, dus ga gauw verder. Maandag Externe verslaggeving.

Ik zal de oma's even vertellen dat jullie goed aangekomen zijn.

Veel plezier nog!
    Dimitri

• 28 Maart 2012 - 12:54

Antoon En Klazien:

Hallo vakantie gangers fijn dat de reis goed is verlopen.Hoe is het eten daar, leuke fotos. dat karretje was een beetje smal.maak er een mooie vakantie van .
    Groetjes,
    Antoon en Klazien