14-5-2014 National Monument Valley Monticello - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van André Teerink - WaarBenJij.nu 14-5-2014 National Monument Valley Monticello - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van André Teerink - WaarBenJij.nu

14-5-2014 National Monument Valley Monticello

Blijf op de hoogte en volg André

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bluff

om 8 uur vanmorgen hebben we een excursie gehad naar de Antilope Canyon. Door een engte perst zich zo'n 12 keer per jaar water van een rivier doorheen. Daarna is alles weer droog. Deze kloof is dan te bezoeken onder begeleiding van een gids. Je kunt hier prachtige foto's maken en krijg veel uitleg ,hoe je dat doen moet. Hierna zijn we naar de volgende excursie gereden naar Monument Valley. Het gebied waar we nu zijn is in autonoom beheer van Navajo indianen. Je kunt aan de behuizingen zien, dat deze oorspronkelijke bewoners van Amerika het niet breed hebben. Dorpen bestaan vaak uit aftandse oude caravans. Ik had van tevoren een excursie geboekt. Door één uur tijdsverschil kwamen we te laat aan op onze aanspraak. We gingen van Arizona naar Utah. Doordat de groep al vertrokken was, hebben wij een privé rondleiding van 2,5 uur gekrgen. Met een dikke 4 wheel bak kwamen we op plekken waar geen enkele andere toerist ooit kwam, volgens onze gids en chauffeur. Hier hebben we ik prachtige foto's kunnen maken. Diverse plekken zijn zeer beroemd en vaak te zien in Cowboy en andere film. Daarna hebben we nog 150 km gereden naar onze volgende overnachtingsplek.

• 16 Mei 2014 - 20:21

Jan En Annie:

Andre en silvia
    wat een spectaculaire beelden vanuit amerika .
    indrukwekkend om dit allemaal te zien.
    Jullie hebben heel wat te vertellen.